maandag 7 maart 2016

Nog meer Joost Swarte


In mijn vorige blogpost vertelde ik hoe blij ik was met mijn Joost Swarte boekblik. Ik ben dan ook al heel lang een liefhebber van zijn werk. In 1985 bijvoorbeeld, kocht ik dit boekje Niet zo, Maar zo!, met strips uit de Blauwgeruite Kiel (de jeugdrubriek van Vrij Nederland). Op een zaterdag in oktober dat jaar kon ik het mooi laten signeren in de Haagse-Stripshop. Ik moest die dag wel werken en daarom plakte Swarte er bij wijze van pseudo-postzegel een plaatje bij en drukte daar nog zijn Jopo de Pojo stempel op. Erg grappig, vooral omdat Joost Swarte ook échte postzegels ontworpen heeft, bijvoorbeeld de kinderzegels in 1984.


Kijk ook eens naar dit leuke, korte profiel van Joost Swarte (zeven minuten): hier. Je ziet dan onder andere het theater dat hij ontwierp voor Haarlem en de bijzonder originele glas-in-loodramen voor een rechtbank. Erg goed!

Voor het boekblik: zie hier.