vrijdag 24 mei 2013

La Vialla


Er wordt veel en dramatisch over het weer gezeurd dezer dagen. Het zou zelfs 'de koudste lente ooit zijn'... Gerekend vanaf de oerknal, vraag ik mij dan weer af? Maar oké, het grauwe weertype laat ook mijzelf niet geheel onberoerd en bij wijze van zonvervangers zet ik mijn twee geheime wapens in:

1. veel muziek van Manu Chao luisteren
2. lekker eten

Wat betreft punt 2 wordt het me nu wel heel makkelijk gemaakt door de fijne producten van La Vialla die ik sinds kort heb ontdekt. Die bestaan natuurlijk al veel langer, maar voor mij zijn ze dus nieuw.

La Vialla is een Toscaans verzendhuis met allerlei lekkernijen uit de Italiaanse keuken. Pasta's, sauzen, olijfolie, wijn en zo meer. Eenvoudig eten, makkelijk te bereiden met erg goede ingrediënten en een fantastische, verse smaak. Gezond ook, alles biologisch dynamisch. Zelf vind ik bijvoorbeeld de speltpasta een echte aanrader en in de overheerlijke groentesauzen zit geen suiker in tegenstelling tot bijna alle gebruikelijke kant & klaar supermarktsauzen. Dat is dan ook niet nodig want er zijn echt rijpe tomaten in verwerkt en dat proef je onmiddellijk. De sauzen variëren van mild tot pittig, de olijfolie is goed, de rode wijn is heerlijk en de balsamico-azijn is hemels, een perfecte smaakversterker in sauzen, toetjes en dergelijke.

La Vialla is dan weer wel wat duurder dan wat je in de supermarkt voor een gemiddeld product zou betalen, maar gezien de verhouding prijs/ kwaliteit is het dat dubbel en dwars waard. Ik vind de kwaliteit van de sauzen bijvoorbeeld al beter dan wat je bij een gemiddeld Italiaans restaurant in Nederland krijgt. Maar die kunnen dat dan ook weer niet helpen omdat zij zich moeten behelpen met die rare tomaten van hier.


Bestellen is makkelijk via internet rechtstreeks in Italië, in Nederland is er een distributeur. De ontvangst van zo'n pakket is een klein feestje: alles is tot in de puntjes verzorgd. Het bedrijf heeft een ontzettend goede marketingafdeling die een enorm gezellig en vriendelijk imago creëerde. Er hangt een gevoel van zon en vakantie omheen, en betaalbare luxe.

Ik realiseer me dat dit wel erg op een reclamespot lijkt en wil dan ook benadrukken dat ik hier geen enkel belang bij heb. Ik ben gewoon een erg tevreden en enthousiaste klant.

Meer informatie vind je hier: La Vialla


En wat betreft punt 1: