maandag 24 december 2012

Kerststal


Eigenlijk ben ik niet zo van de kerststallen, maar deze figuren vond ik juist weer onweerstaanbaar.

Het was een koopje. De gehavende doos viel bijna uit elkaar en er zaten veel oude prijsjes over elkaar heen geplakt. Voor het kleine bedrag op het laatste plakkertje kon ik deze kennelijke winkeldochter niet laten liggen.

Wat is de herkomst van deze set? Op de doos is er niets daaromtrent te vinden. Geen informatie.
Ik houd het op "het verre oosten". De figuren zijn zonder uitzondering lang, hebben een grote neus en enorme voeten. Precies zoals men daar tegen westerlingen aankijkt. Het kindje in de kribbe ziet er ook wat exotisch uit.

Ik vind het allemaal geweldig. Zo'n rare engel zie je niet vaak en ook de dieren zijn wat vreemd. Het leukst vind ik de koningen. Het lijkt wel of ze even controleren of ze niet toevallig allebei hetzelfde geschenk hebben meegenomen.






Voeten van de engel.